reklama

czwartek, 18 stycznia 2018

Zupa brokułowa po mojemu

Brokuł to warzywo, które dość często gości w naszej kuchni, jednak nie zawsze przygotowuję je tradycyjnie, czyli z masełkiem i bułką tartą jak kalafior. Często wymyślam zupy z jego udziałem, gdy oprócz brokuła dysponuję innymi warzywami. Dzisiaj jako dodatek do tej zupy wykorzystałam paprykę czerwoną, która zalegała mi w spiżarce, marchewkę, ziemniaki i natkę pietruszki. Zupa wyszła wyśmienita, a dodane przyprawy spowodowały jej nieziemski smak do tego stopnia, że nawet mój mąż, czyli mój tester nie rozpoznał tak znanej przyprawy jaką jest curry i pieprz ziołowy.

Składniki:
1 nie za duży brokuł
2 większe marchewki
3 - 4 ziemniaki
1 mniejsza papryka czerwona
1,5 l rosołu
100 ml śmietany
1 łyżka mąki
sól
pieprz
pieprz ziołowy
2 łyżeczki curry

Sposób przygotowania:
Ziemniaki i marchewki obrać, pokroić w kostkę, a następnie wrzucić do gotującego się rosołu. Dodać podzielony na różyczki brokuł . Na koniec dorzucić oczyszczoną z gniazda nasiennego i pokrojoną w paski   paprykę. Gotować wszystko do miękkości. Zupę zaprawić śmietaną z dodatkiem mąki. Dodać curry i pozostałe przyprawy. Podawać zupę z dodatkiem natki pietruszki. Smacznego. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz