reklama

poniedziałek, 15 stycznia 2018

Jarmuż z kiełbasą chorizo a la bigos

Jarmuż to  warzywo nadal mało popularne, choć jest skarbnicą białka, błonnika ,  witamin C i K , soli mineralnych i silnego przeciwutleniacza sulforafanu. Większość osób traktuje go bardziej jako roślinę do ozdabiania półmisków niż do przygotowywania potraw. O jarmużu przypomniał mi mój mąż, który dawno temu przynosił mi go z ogródka znajomego po pierwszych przymrozkach razem z przepisem na jego przygotowanie. Pamiętam, że robiłam pyszne  kotleciki serwowane z majonezem czosnkowym, ale przepis mi się gdzieś zapodział. Dlatego tym razem postanowiłam przygotować jarmuż z kiełbasą chorizo według przepisu, który znalazłam w moich starych zapiskach.

Składniki:
500 g jarmużu mrożonego
1 cebula
150 g kiełbasy chorizo
200 g przecieru pomidorowego w kartoniku
sól
pieprz

Sposób przygotowania:
Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Kiełbasę obrać ze skórki i pokroić w pół plasterki, a następnie wraz z cebulą przesmażyć na większej patelni. Gdy cebula się zeszkli, a kiełbasa wytopi dodać jarmuż. Razem wszystko przesmażyć, aż jarmuż będzie miękki. Dodać przecier, doprawić, dokładnie przemieszać i jeszcze chwilę pozostawić na małym ogniu. Podawać z pieczywem. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz