reklama

środa, 6 grudnia 2017

Lany chrust

Kiedyś pisałam, że faworki, czy chrust to smakołyki, które przygotowuje się nie tylko na tłusty czwartek, dlatego co jakiś czas jeśli mamy ochotę na tego typu co nie co do kawy smażę je również w ciągu roku. Ostatnio znowu naszła mnie ochota na faworki, ale nie miałam za dużo czasu, by je przygotować. Postanowiłam więc wykorzystać przepis na lany chrust, który poleciła mi kiedyś znajoma. Jest to faktycznie szybki w przygotowaniu smakołyk, który w smaku przypomina faworki. Jakie było zaskoczenie męża i córki, kiedy zaserwowałam im to do kawy. W pierwszym momencie nie wiedzieli co to za skrętasy im podałam, ale po spróbowaniu, byli zachwyceni smakiem.

Składniki:
2,5 szkl. mąki
2 jajka
5 łyżek cukru
1 i 1/4 szkl. mleka
cukier wanilowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki wódki
szczypta soli
olej

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki zmiksować, a następnie przelać do butelki 0,5 l z dzióbkiem. Olej rozgrzać w szerokim rondlu. Na gorący olej wlewać ciurkiem ciasto tworząc skrętasy. Smażyć z obydwu stron, odsączyć na ręczniku papierowym, a na koniec posypać cukrem pudrem. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz