reklama

czwartek, 7 grudnia 2017

Gulasz segedyński

O tym, że kiedyś nie znosiłam gulaszu pisałam już w innym poście, ale zapomniałam dodać, że moja druga połówka uwielbia go i to w różnym wydaniu. Ostatnio mąż napomknął, że chętnie zjadłby gulasz taki jak kiedyś w Niemczech będąc na odwiedzinach u naszych krewnych. Okazało się, że to nic innego jak gulasz segedyński, przepis na który dawno temu dostałam właśnie od mojej przyszywanej szwagierki. Gulasz z kapustą kiszoną okazał się mega pyszny. Nawet ja przekonałam się do niego i obiecałam sobie, że następnym razem wykombinuję jakiś gulasz, który przypadnie mi również do gustu. Może coś z dodatkiem grzybów.

Składniki:
600 g mięsa wieprzowego od szynki
1 duża cebula
750 g kapusty kiszonej
1 l rosołu
łyżka słodkiej papryki mielonej
2 łyżeczki kminku
sól
pieprz
pieprz ziołowy
czosnek mielony
olej

Sposób przygotowania:
Mięso dokładnie wypłukać, pokroić w kostkę gulaszową, a następnie obsypać solą, pieprzem, pieprzem ziołowym, czosnkiem mielonym i dokładnie wymieszać.  Na głębokiej patelni rozgrzać olej,na który wrzucić przyprawione mięso. Smażyć z każdej strony, aby nabrało ładnego koloru. Na drugiej patelni przesmażyć na oleju pokrojoną w kostkę cebulę, dodać paprykę słodką mieloną i dokładnie przemieszać. Jeszcze chwilę smażyć. Tak przygotowaną cebulę dodać do mięsa zalać rosołem i dusić pod przykryciem około godziny. Kapustę kiszoną pokroić, jeśli będzie za kwaśna przelać wodą, a następnie dodać do mięsa. Dolać rosół, dodać kminek i dusić 1 1/2 godziny. Podawać z pieczywem. Smacznego.


1 komentarz: