reklama

poniedziałek, 13 listopada 2017

Zupa z kalafiora, kurczaka i papryki z dodatkiem mleczka kokosowego

Zupa z kalafiora z dodatkiem mleczka kokosowego, którą kiedyś przygotowałam zainspirowała mnie do tego stopnia, że postanowiłam ją jeszcze dodatkowo zmodyfikować przez dodanie kurczaka i papryki. Zupa, która wyszła z tej mieszanki zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie, dlatego teraz mogę śmiało stwierdzić, że gdyby nie moja odwaga w kuchennym eksperymentowaniu, nigdy by nie powstała chociażby taka zupa jak ta.

Składniki:
1 pojedyncza pierś z kurczaka
1/2 kalafiora
1/2 papryki czerwonej
1/2 papryki żółtej
kawałek pora
średnia marchewka
2 ząbki czosnku
1/2 puszki mleczka kokosowego
1,5 l rosołu
sól
świeżo zmielony pieprz
curry
imbir mielony
płatki chili
3 łyżki oleju
łyżka masła

Składniki na marynatę do piersi:
pół szklanki oleju
łyżeczka papryki ostrej
łyżeczka papryki słodkiej
łyżeczka czosnku granulowanego
1/2 łyżeczki soli
świeżo zmielony pieprz
1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego

Sposób przygotowania marynaty:
Wszystkie składniki marynaty dokładnie wymieszać. Piersi pokroić na mniejsze kawałki i włożyć do marynaty. Odstawić na godzinę. Po tum czasie na patelni rozgrzać olej i wrzucić wyjęte z marynaty mięso. Obsmażyć z każdej strony.

Sposób przygotowania zupy:
Olej rozgrzać na większej patelni, dodać masło, a następnie dodać obraną, pokrojony czosnek i pokrojonego w pół krążki pora. Marchewkę obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach, dorzucić do pora. Paprykę pokroić w kostkę i dorzucić do warzyw. Chwilę razem smażyć. Podzielić kalafiora na małe różyczki, a większe przekroić na pół i dorzucić do reszty warzyw. Chwilę razem smażyć, cały czas mieszając, dolać trochę rosołu, dodać pół łyżeczki imbiru i zostawić na małym ogniu. Przełożyć do garnka, a następnie dorzucić obsmażone mięso i wszystko dokładnie wymieszać.  Zalać rosołem i gotować do miękkości. Dodać mleczko kokosowe , delikatnie wymieszać i chwilę razem pogotować. Przyprawić solą, świeżo zmielonym pieprzem, curry i zmielonymi płatkami chilli. Smacznego.


2 komentarze:

  1. Uwielbiam wszelkiego rodzaju zupy.Ten przepis bardzo mnie zainspirował i juz wiem co jutro ugotuje na obiad.Dziekuje i jestem pewna ,ze skorzystam równiez z innych propozycji.

    OdpowiedzUsuń