reklama

niedziela, 26 listopada 2017

Rolada z surowych ziemniaków

Robiłam już różne potrawy z ziemniaków, ale na taką potrawę jak rolada bym nie wpadła. Przepis podrzuciła mi córka, która najpierw poczęstowała nas tym rarytasem. Rolada okazała się pyszna, szybka w przygotowaniu i godna poleceniu.



Składniki:
5 ziemniaków
2 marchewki
pęczek szczypiorku
cebula
3 jajka
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 łyżeczka pieprzu
1 łyżeczka soli

Dodatkowe składniki:
400 g serka śmietankowego
4 duże plastry szynki gotowanej
tarty żółty ser

Sposób przygotowania:
Ziemniaki i marchewkę obrać, a następnie zetrzeć na tarce o dużych oczkach, a następnie wymieszać z pozostałymi składnikami. Blaszkę 32 x 38 cm wyłożyć papierem do pieczenia, na którym rozsmarować mas ziemniaczaną. Piec w nagrzanym do 160 stopni piekarniku około 40 minut. Po upieczeniu i wychłodzeniu posmarować placek połową sera, rozłożyć plastry szynki, które posmarować resztą sera. Zwinąć w roladę, posypać serem tartym i zapiekać w nagrzanym piekarniku do 160 stopni 15 minut do rozpuszczenia sera. Smacznego.


3 komentarze:

  1. Właśnie jestem po wypróbowaniu przepisu.
    Troszkę mi pękała rolada i zrobiłam inne nadzienie. Ale generalnie - pomysł bardzo ciekawy i potrawa bardzo smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  2. proponuję na tę ilość do ziemniaków dodać 2 albo nawet trzy jajka. I odrobine mąki też nie zaszkodzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. sorki, właśnie dojrzałem, że oczywiścia jajki są w przepisie. Zrobiłem bez marchewki - nie miałem - i bez cebuli - ślubnej szkodzi - Pychotka. A farsz dałem pieczarki i mozarelę w plastrach

    OdpowiedzUsuń