reklama

poniedziałek, 20 listopada 2017

Pulpety w sosie koperkowym

Oto następna wersja pulpetów, które na stałe zapisały się w naszym menu. Tak jak już wspominałam w postach o pulpetach, potrawa ta nie była znana w naszej kuchni rodzinnej, ale z chwilą pojawienia się na naszym stole od razu spotkała się z dużym uznaniem. Dlatego co jakiś czas przygotowuję je inaczej. Pomysł na pulpety w sosie koperkowym podsunęła mi nasza córka Asia. Często przygotowuje je dla swojej rodziny, która je bardzo lubi.

Składniki na pulpety:
500 g mięsa mielonego
1 jajko
1/2 cebuli
bułka tarta (ilość zależy od wilgotności mięsa)
sól
pieprz
natka pietruszki

Składniki na sos:
1l bulionu
pęczek koperku
250 ml śmietany 30%
2 łyżki mąki
sól
pieprz

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki na pulpety dokładnie wymieszać, a następnie uformować pulpety trochę większe od orzecha włoskiego. Pulpety wrzucić do gotującego się bulionu. W międzyczasie przygotować sos. W tym celu drobno posiekać koperek. Ugotowane pulpety wyjąć z bulionu. W słoiczku rozmieszać mąkę ze śmietaną ,dodać parę łyżek gorącego bulionu, dokładnie rozmieszać i wlać do bulionu. Gotować, aż sos zgęstnieje. Na koniec dodać posiekany koperek i doprawić solą i pieprzem. Do przygotowanego sosu włożyć ugotowane pulpety i podgrzać. Podałam pulpety z ziemniakami i buraczkami. Smacznego.


3 komentarze:

  1. Pani Edeltraudo, Świwtny przepis. Pulpeciki wyszły pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. W słoiczku rozmieszać mąkę ze śmietaną ,dodać parę łyżek "gorącego sosu" czy to chodzi o ten bulion?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak chodzi o bulion, przepraszam źle napisałam, już poprawiłam.

      Usuń