reklama

poniedziałek, 9 października 2017

Zupa paprykowo - pomidorowa z serkiem mascarpone

Zostało mi 1/2 serka mascarpone i zastanawiałam się jak go wykorzystać. Na myśl przyszła mi zupa krem z warzyw, które przeważnie znajdują sie w mojej spiżarce, czyli pomidory , papryka , cebula, czosnek. Podobną zupę kiedyś robiłam, ale bez serka i z dodatkiem pulpecików. Tym razem postanowiłam zaserwować ją z ryżem ugotowanym osobno. Wyszła pyszna, sycąca zupa, którą można śmiało zaserwować na proszonym obiedzie.

Składniki:
4 pomidory
5 papryk czerwonych średnich
1 cebula
2 ząbki czosnku
3 szklanki rosołu
2 łyżki serka mascarpone
2 łyżki masła
sól
świeżo mielony pieprz
pieprz ziołowy
chili

Sposób przygotowania:
W garnku rozgrzać masło, a następnie wrzucić obraną i pokrojoną w kostkę cebulę oraz czosnek i smażyć aż do jej zeszklenia. Dodać pokrojone w większą kostkę papryki i dusić do miękkości.  Pomidory wrzucić  do wrzątku, a następnie zalać zimną wodą, by skórka lepiej schodziła. Po obraniu pomidorów ze skórki pokroić je w kostkę i dodać do cebuli i papryki. Zalać wszystko rosołem, dodać liść laurowy i ziele angielskie i gotować do miękkości warzyw. Wyjąć ziele angielskie i liść laurowy, a następnie wszystko zblendować na gładki krem. Dodać serek mascarpone i jeszcze raz zblendować. Doprawić solą, pieprzem, pieprzem ziołowym i chili. Podałam tą zupę z ryżem ugotowanym osobno. Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz