reklama

poniedziałek, 2 października 2017

Zupa ogórkowa z ryżem

Z racji tego, że mam sporo ogórków kiszonych, postanowiłam ugotować zupę ogórkową, ale inną niż dotąd robiłam, bowiem przypomniało mi się, że jadłam kiedyś taką zupę z ryżem. Gdy oznajmiłam to mężowi trochę kręcił nosem i stwierdził, że zupę ogórkową robi się z ziemniakami, a pomidorową z ryżem. Jednak postawiłam na swoim i dobrze, bo zupa wyszła pyszna i pożywna, a mąż po zjedzeniu  nie umiał się jej nachwalić.

Składniki:
30 dkg żeberek wieprzowych
2 marchewki
kawałek pora
1 pietruszka
kawałek selera
5 ogórków kiszonych średnich
2 ziemniaki
100 g ryżu
sól
pieprz
listek laurowy
kilka kulek ziela angielskiego
łyżka masła
3 łyżki śmietany 18 %
2 l wody

Sposób przygotowania:
Ugotować wywar z  żeberek, miękkie mięso wyjąć, a następnie do wywaru dodać startą na tarce o dużych oczkach marchewkę, pietruszkę i seler oraz pokrojony por. Dodać ziele angielskie i liść laurowy Po 10 minutach dodać obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki i ryż.  W międzyczasie ogórki starte na tarce o dużych oczkach przesmażyć na łyżce masła, a następnie dodać do zupy. Śmietanę  przelać do miseczki następnie dodać kilka łyżek gorącej zupy, wymieszać i wlać do garnka ciągle mieszając. Doprawić solą i pieprzem. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz