reklama

czwartek, 5 października 2017

Sznycle w sosie grzybowym

Zabierając się ostatnio za obiad, postanowiłam, że wykorzystam grzyby, które akurat nazbierał mój mąż. Mając również do dyspozycji sznycle, stwierdziłam, że dobrze byłoby zrobić sznycle w sosie grzybowym. Nie wiem dlaczego, ale nigdy nie robiłam takiego połączenia, może dlatego, że grzyby zawsze i w moim domu rodzinnym i u męża, a potem przeze mnie robione były z jajkiem. Jednak od tego momentu to się zmieni, bo takie połączenia jak moje są wyśmienite i naprawdę godne polecenia.
Składniki:
5 szt. sznycli wieprzowych
400 g świeżych lub mrożonych grzybów (podgrzybki, maślaki, borowiki)
sól
świeżo mielony pieprz
pieprz gruboziarnisty z kolendrą
papryka słodka
czosnek granulowany
olej do smażenia
1/2 cebuli
200 g gęstej śmietany
3 łyżeczki mąki

Sposób przygotowania:
Sznycle wieprzowe natrzeć przyprawami i odstawić na godzinę do lodówki.


Na głębokiej patelni rozgrzać olej, a następnie  wyłożyć na niego sznycle . Obsmażyć z dwóch stron na brązowo i odstawić.


Grzyby wyczyścić,  pokroić w małe kawałki  a następnie dobrze wypłukać  i wrzucić na patelnię z roztopionym masłem wraz z pokrojona cebulą. Przesmażyć, a następnie przełożyć do mięsa, dolać wody i dusić pod przykryciem do miękkości mięsa. Mięso wyjąć, a sos grzybowy zaprawić śmietaną z dodatkiem mąki. Przyprawić solą i pieprzem.


Włożyć z powrotem mięso i chwilę jeszcze gotować. Tak przygotowane sznycle zaserwowałam z kaszą gryczaną i surówką z marchewki, jabłka i chrzanu.  Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz