reklama

czwartek, 19 października 2017

Rolady z gruszką i serem pleśniowym

Mając do dyspozycji gruszki, w które zaopatrzyła nas nasza córka przywożąc je z ostatniego pobytu u swojej kuzynki mieszkającej na wsi, postanowiłam wykorzystać je do przygotowania rolad wieprzowych. Ponadto dodając plasterek sera camembert, bo taki akurat miałam, chciałam znacznie urozmaicić  smak.   Mężowi nie za bardzo spodobał się ten pomysł, ale cierpliwie czekał na finał.
Jakież było jego zdziwienie po skosztowaniu pierwszego kęsa tej nietypowej rolady. Jeszcze jednego nie zjadł, a już pytał czy coś jeszcze zostało na powtórny obiad, tak mu to zasmakowało. Mnie oczywiście również. Stwierdziłam, że takie połączenia mięsa z owocami są naprawdę warte wypróbowania.

Składniki:
4  rozbite płaty mięsa wieprzowego od szynki
2 duże gruszki  twarde
4 plasterk sera pleśniowego
sól
pieprz

Składniki marynaty:
łyżka miodu
łyżka musztardy
2 łyżki oleju

Sposób przygotowania:
Płaty mięsa opruszyć solą i pieprzem. Składniki marynaty dokładnie wymieszać, a następnie posmarować jedną stronę płata. Gruszki obrać i pokroić w podłużne plastry ( ma ich być 8 szt). Na posmarowanych płatach mięsa ułożyć plaster gruszki, plaster sera i znowu plaster gruszki. Ciasno zwinąć i obwiazać nitką, którą po upieczeniu ściągnąć. Obsmażyć z każdej strony na brązowo i zalać wodą. Dusić pod przykryciem, aż będą miękkie. Powstały z pieczenia sos zaprawić mąką rozmieszaną w małej ilości wody, aby powstał zawiesisty sos. Tak przygotowane rolady zaserwowałam z ryżem i surówką z marchewki po koreańsku. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz