reklama

wtorek, 10 października 2017

Papryka marynowana

Będąc w sklepie nie mogłam się oprzeć tak pięknej, dorodnej papryce i nie zastanawiając się kupiłam większą ilość. Pierwszy pomysł na jej wykorzystanie jaki wpadł mi do głowy po powrocie z zakupów to przygotowanie lecza na zimę, ale nie miałam wszystkich składników i stwierdziłam, że najpierw zrobię dawno nie przygotowywaną paprykę marynowaną, o której tak naprawdę zapomniałam. Ostatnio w razie potrzeby zawsze kupowałam gotową. Zrobiłam kilka słoików, a resztę papryki zamroziłam i tyle.

Składniki:
2 kg papryki mięsistej
cebula
pieprz ziarnisty
ziele angielskie
liście laurowe
gorczyca
olej

Składniki na zalewę:
8  szklanki wody
2  szklanki octu 10 %
6 łyżek cukru
4 łyżki soli

Sposób przygotowania zalewy:
Wszystkie składniki zalewy wymieszać i zagotować, a następnie odstawić do ostudzenia.

Sposób przygotowania papryki:


Paprykę oczyścić z  gniazd nasiennych, pokroić w kawałki według uznania, umyć i ciasno ułożyć w wyparzonych słoikach.  W puste miejsca w słoiku włożyć  półkrążek cebuli,   kilka kulek ziela angielskiego, pieprzu ziarnistego, listek laurowy i pół łyżeczki gorczycy. Wlać po łyżce oleju.  Tak przygotowane papryki zalać letnią zalewą octową, zakręcić i pasteryzować 20 minut.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz