reklama

sobota, 21 października 2017

Kruche ciasto z gruszkami i kokosem

Mając do dyspozycji gruszki, którymi obdarowała nas nasza córka o czym już wspominałam, postanowiłam pierwszy raz wykorzystać je do przygotowania ciasta według przepisu, który znalazłam na jednym z portali kulinarnych. Jakoś nigdy nie miałam okazji jeść ciasta z gruszkami, dlatego zdecydowałam się w końcu to zrobić. Ciasto okazało się bardzo smaczne, a co najważniejsze można do jego przygotowania użyć gruszek twardych, które nie chcą zmięknąć.

Składniki na ciasto:
2 szklanki mąki
7 łyżek cukru
125 g masła
1 łyżka kwaśnej śmietany
1 jajko
2 żółtka
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na masę gruszkową:
4 twarde gruszki obrane i pokrojone w kostkę
1 budyń waniliowy
2 łyżki cukru
1,5 szklanki wody
sok z 1/2 cytryny

Składniki na kokosową bezę:
2 białka
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki kokosu
szczypta soli

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki na ciasto zagnieść, a następnie wylepić dno tortownicy o średnicy 24 cm. Podpiec w nagrzanym do 170 stopni piekarniku około 20 minut. W międzyczasie gruszki obrać i pokroić w kostkę, zalać połową wody, zasypać cukrem i gotować, az gruszki zmiękną, ale się nie rozgotowały. Budyń rozrobić w drugiej połowie wody, wlać do gruszek i zagotować. Dodać sok z cytryny i wymieszać. Wylać na podpieczony spód. Na koniec ubić białka z solą i cukrem na sztywno, dodać kokos, wymieszać, a następnie wyłożyć na budyń. Piec w nagrzanym do 160 stopni piekarniku 30 minut. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz