reklama

poniedziałek, 11 września 2017

Piersi z kurczaka z cukinią i pomidorami w sosie serowym

Zastanawiając się jak zwykle nad  obiadem i przeglądając zawartość lodówki, postanowiłam przygotować kurczaka z cukinią i pomidorami, bo akurat tymi składnikami dysponowałam. Kiedyś coś takiego mi się przewinęło na jakiejś grupie, ale wtedy nie zapisałam przepisu. Dlatego zrobiłam po swojemu. Sos natomiast przygotowałam według mojego przepisu na sos z sera pleśniowego, zastępując ser pleśniowy serkiem topionym i startym serem mozzarella. Tak przygotowany kurczak zaserwowałam z ryżem, który bardzo lubimy.

Składniki:
2 pojedyncze piersi z kurczaka
2 mniejsze, młode cukinie
kilka pomodorków koktajlowych
sól
pieprz
pieprz ziołowy
czosnek granulowany
papryka słodka
papryka ostra

Sposób przygotowania:



Cukinie nie obierając umyć, odciąć końcówki, a następnie pociąć na paseczki za pomocą obieraczki do warzyw. Przełożyć do miski, posolić i odstawić.



Piersi z kurczaka umyć i pokroić w kostkę, a następnie oprószyć  pieprzem, pieprzem ziołowym, czosnkiem granulowanym, paprykami i odstawić na 1/2 godziny do lodówki.



Następnie smażyć na gorącym oleju przez kilka minut, aż kurczak ładnie się zrumieni.



Dodać przygotowane cukinie i smażyć około 10 - 15 minut. Dodać pokrojone na połówki pomidorki i dusić wszystko jeszcze przez 15 minut. Na koniec dodać sos, wymieszać i podawać w towarzystwie ryżu lub makaronu. Smacznego.

Składniki na sos:
200 ml śmietanki 30 %
100 g sera startego mozzarella
serek śmietankowy topiony
sól
pieprz świeżo mielony

Sposób przygotowania sosu serowego:
Śmietankę zagotować, dodać serek topiony śmietankowy oraz ser starty mozzarella i gotować do czasu ich rozpuszczenia. Następnie do słoiczka wlać trochę wody, wsypać mąkę, zakręcić słoik i dokładnie wstrząsnąć słoikiem, żeby wszystko się dobrze połączyło. Wlać do sosu i chwilę gotować, aż sos zgęstnieje. Doprawić świeżo zmielonym pieprzem i solą jeśli jest to konieczne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz