reklama

piątek, 29 września 2017

Leczo z jajkami

Nie dawno oglądałam jeden z  programów kulinarnych z Pascalem Brodnickim, w którym zaprezentował właśnie tą potrawę. Już wtedy na sam widok ślinka ciekła i dlatego postanowiłam, że prędzej czy później przygotuję coś podobnego. Jednak jak zwykle zapomniałam . Dopiero dzisiaj mi się o niej przypomniało widząc paprykę w spiżarce, z której chciałam przygotować coś nowego.
I faktycznie potrawa okazała się nie tylko bardzo smaczna, ale również szybka w przygotowaniu.

Składniki:
8 jaj
1 cebula
5 papryk
3 - 4 pomidory
pół łyżeczki chili
1 łyżeczka papryki słodkiej
sól
pieprz świeżo mielony
olej
natka pietruszki

Sposób przygotowania:
W garnku rozgrzać 3 łyżki oleju, a następnie wrzucić obraną i pokrojoną w piórka cebulę i smażyć aż do jej zeszklenia. Zdjąć garnek z ognia i wsypać chili i dokładnie wymieszać.  Pomidory wrzucić  do wrzątku, a następnie zalać zimna wodą, by skórka lepiej schodziła. Po obraniu pomidorów ze skórki pokroić je w kostkę i dodać do cebuli. Dusić, aż z pomidorów odparuje nadmiar wody. Dodać pokrojone w większą kostkę papryki i dusić do miękkości. Dodać paprykę w proszku, sól,  pieprz i dokładnie wymieszać. W międzyczasie jajka rozmącić w miseczce, a następnie dodać do papryki i energicznie wymieszać. W razie potrzeby doprawić jeszcze solą i pieprzem. Podawać posypane natką pietruszki. Smacznego.


1 komentarz: