reklama

sobota, 16 września 2017

Ciasto banoffee bez pieczenia

Ciasto to jest nie tylko szybkie w przygotowaniu, ale przede wszystkim bardzo pyszne. Połączenie banana z masą kajmakową daje nie ziemski smak. Kiedy pierwszy jadłam ten deser bardzo mi zasmakował, ale wiedząc, że mąż nie przepada za bardzo słodkim deserem nie robiłam go i tak właściwie zapomniałam o tym cieście bez pieczenia. Jednak gdy córka będąc na zakupach kupiła mi większą ilość promocyjnych  bananów i by nie dopuścić do ich zmarnowania, postawiłam między innymi i na ten deser. Jakie było moje zaskoczenie, gdy mąż, a i córka zajadali się tym deserem nie narzekając nawet, że jest za słodki.

Składniki:
250 g herbatników
125 g masła
4 duże banany
400 g masy kajmakowej ( puszka)
500 ml śmietany 30 %
2 łyżki cukry pudru
2 op. śmietanfix
1/2 tabliczki gorzkiej czekolady

Sposób przygotowania:


Herbatniki rozdrobnić na piasek, a następnie dodać roztopione masło i dokładnie wymieszać. Tak przygotowanymi herbatnikami wyłożyć dokładnie dno i brzegi (3 cm) tortownicy (średnica 24 cm). Wstawić do lodówki, aż masa herbatnikowa stwardnieje.


Na masę herbatnikową wyłożyć kajmak.


Banany obrać i pokroić w plastry, a następnie rozłożyć na masę kajmakowej.


Śmietanę ubić z śmietan fixem i cukrem pudrem, a następnie wyłożyć na banany. Całość posypać startą czekoladą. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz