reklama

sobota, 12 sierpnia 2017

Tort bezowy z brzoskwiniami

Pierwsza próba przygotowania tortu bezowego zakończyła się pomyślnie, więc zabrałam się ponownie za ten trudny jak niektórzy twierdzą wypiek. I o dziwo znowu się udało, czyli albo ciasto bezowe jest bardzo proste jak się postępuje zgodnie z przepisem, albo ja jestem taka zdolna, ha, ha. Ale wracając do tego niezwykle pysznego tortu, tym razem postanowiłam przygotować go z brzoskwiniami z puszki, bo akurat takimi dysponowałam. Wyszło znowu pysznie. Już nie długo czeka mnie następna próba i może tym razem przygotuję podwójny, ale o tym później.

Składniki na bezę:
5 białek
220 g cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka soku z cytryny
szczypta soli

Składniki na krem:
400 ml śmietany 30 ­%
250 g sera mascarpone
70 g cukru
puszka brzoskwiń

Sposób przygotowania bezy:
Na papierze do pieczenia narysować okręg o średnicy 18 cm,  a następnie papier ułożyć na blaszce do pieczenia. Do białek dodać szczyptę soli i ubić na sztywno. Dodawać powoli cukier cały czas ubijając. Na koniec dodać mąkę ziemniaczaną i sok z cytryny i jeszcze dokładnie wymieszać na wolnych obrotach.  Tak ubite białka wyłożyć na narysowany okręg, wyrównać nie wychodząc poza linię okręgu. Łyżką zgarniać boki do góry, na koniec robiąc delikatne wgłębienie na środku.  Blaszkę włożyć do nagrzanego do 150 stopni piekarnika, piec 10 minut, a następnie zmniejszyć temperaturę do 130 stopni i piec 90 minut. Po upieczeniu pozostawić bezę w uchylonym piekarniku do całkowitego wystygnięcia.

Sposób przygotowania kremu:
Śmietanę ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodać cukier. Do tak ubitej śmietany dodawać po łyżce sera mascarpone cały czas miksując do uzyskania jednolitego kremu.

Na upieczony spód bezowy wyłożyć krem, a następnie ułożyć  pokrojone w ósemki i dobrze odsączone brzoskwinie. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz