reklama

piątek, 25 sierpnia 2017

Surówka z białej kapusty z ogórkiem zielonym

Dziś zrobiłam następną wersję surówki z białej kapusty, na którą przepis dostałam od Moniki szwagierki mojej córki, która potrafi na poczekaniu wymyślić surówki z takich składników, o których mnie się nawet nie śniło. Nigdy bym nie wpadła na pomysł, aby połączyć kapustę z ogórkiem, a Monika to zrobiła. Przygotowując surówkę z tych składników byłam bardzo ciekawa smaku. Jedynie sos do niej nieco zmodyfikowałam, dodając zamiast cukru trochę miodu i dodatkowo łyżeczkę musztardy, by wyostrzyć trochę smak sosu. Surówka wyszła pyszna i jest godna polecenia.

Składniki:
mała kapusta biała
marchewka
ogórek zielony
koperek

Składniki sosu:
6 łyżek wody
6 łyżek oliwy
1 łyżka octu jabłkowego
1 łyżeczka musztardy
1 łyżeczka miodu
sól
pieprz świeżo mielony
pieprz ziołowy
majeranek
bazylia

Sposób przygotowania sosu:
Wszystkie składniki sosu umieścić w słoiku, który zakręcić, a następnie dokładnie potrząsać słoikiem, aby składniki się połączyły.

Sposób przygotowania:
Kapustę drobno pokroić,posypać odrobiną soli i trochę powyciskać.  Marchewkę i ogórka potrzeć na tarce o dużych oczkach. Koperek drobno posiekać.  Dodać  sos i dokładnie całość wymieszać. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz