reklama

poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Ryż z warzywami i kurczakiem a la paella

Miałam okazję jeść  hiszpańską paellę z kurczakiem i krewetkami, ale z racji tego, że nie miałam oryginalnych składników takich jak ryż, szafran i krewetki,  postanowiłam przygotować ją z ryżu, którym akurat dysponowałam, a szafran zastąpiłam kurkumą i curry. Niestety krewetek nie miałam, dlatego zrobiłam ją z samego kurczaka. Wyszło fantastyczne danie obiadowe, które swoim smakiem zachwyci nawet tych co nie przepadają za potrawami z ryżu.

Składniki:
2 piersi z kurczaka
1 papryka czerwona
1 cukinia
3 średnie pomidory
200 g ryżu
1/3 szkl. wina białego wytrawnego
3 szklanki rosołu może być z kostki
1/2 łyżeczki kurkumy
1/2 łyżeczki curry
3 ząbki czosnku
4 łyżki oleju
1/2 łyżeczki papryki wędzonej
1/2 łyżeczki pieprzu cayenne
sól

Sposób przygotowania:
Piersi oczyścić i pokroić na mniejsze kawałki.  Na patelni rozgrzać 2 łyżki oleju i wrzucić pokrojone mięso. Obsmażyć z każdej strony. Dodać pozostały olej i dorzucić wyczyszczoną z gniazda nasiennego, wypłukaną i pokrojoną w kostkę paprykę oraz cukinię. Pomidory wrzucić do wrzątku, a następnie zalać zimną wodą, by skórka lepiej schodziła. Po obraniu pomidorów ze skórki pokroić je w kostkę i dorzucić do reszty. Czosnek obrać i pokroić w plasterki, a następnie dodać do pozostałych warzyw. Smażyć wszystko około 10 minut. Dodać paprykę wędzoną, pieprz cayenne i sól (nie za dużo soli, bo dodany będzie rosół), dodać wino i przemieszać.  Gotować około 3 minuty, aż wino wyparuje. W między czasie zagotować rosół wraz z kurkumą i curry. Do warzyw wsypać ryż, razem wszystko przesmażyć, a następnie zalać rosołem, wymieszać, nakryć pokrywką i na małym ogniu gotować około 8 minut.  Odstawić i pozostawić pod przykryciem jeszcze 2 minuty. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz