reklama

poniedziałek, 28 sierpnia 2017

Jajka sadzone na warzywach a la szakszuka

Szakszuka to bardzo popularne danie kuchni tunezyjskiej składające się z jajek, cebuli, pomidorów i papryki. Inspirując się tą potrawą, którą miałam okazję  jeść nie jednokrotnie, nie wiedząc nawet, że wywodzi się z tej kuchni postanowiłam zrobić ją po swojemu. W tym celu  dodałam  jeszcze cukinię i kiełbasę, by potrawa stała się bardziej pożywna. Tego typu potrawy przeważnie serwuje się na śniadania, ja natomiast zaserwowałam ją na obiad. Pomyślałam, że skoro omlety warzywne nadają się na samodzielne danie obiadowe, czemu nie miała by się  nadawać szakszuka w moim wykonaniu.

Składniki:
4 jajka
1/2 cebuli
mała cukinia
mała papryka żółta
1/2 papryki czerwonej
2 większe pomidory
2 szt. kiełbasy śląskiej
sól
pieprz
pieprz ziołowy
papryka słodka
chili
olej

Sposób przygotowania:
Na patelni rozgrzać olej, a następnie wrzucić oczyszczone z gniazda nasiennego,  wypłukane i pokrojone papryki, cukinię. Pomidory wrzucić do wrzątku, a następnie zalać zimna wodą, by skórka lepiej schodziła. Po obraniu pomidorów ze skórki pokroić je w kostkę i dorzucić do papryki. Chwilę wszystko dusić, aż powstanie gęsty sos.  Kiełbasę obrać ze skórki, pokroić w  kostkę i dodać do reszty. Doprawić na pikantnie. Zrobić łyżką delikatne wgłębienie, w które wbić jajka. Chwilę smażyć, aż białka się zetną, a żółtka zostaną płynne. Smacznego.


1 komentarz: