reklama

środa, 9 sierpnia 2017

Chlebek ziołowy

Od dłuższego czasu  w  grupach kulinarnych króluje chlebek ziołowy. Przepisów jest mnóstwo. Każdy robi po swojemu. Dlatego ja również wypośrodkowałam przepisy i zrobiłam po swojemu jeśli chodzi o ciasto. Tak samo jeśli chodzi o składniki masła ziołowego. Ja skomponowałam dodatki, które lubimy. Dlatego wyszło przepysznie. Nawet bym się nie spodziewała, że chlebek ziołowy aż tak nam zasmakuje. Jest pulchny, pachnący ziołami i aż chce się go jeść.  Jeśli tylko macie odrobinę czasu i ochotę przygotowujcie ten wspaniały, pachnący, delikatny chlebek ziołowy, bo ja chyba będę go przegotowywać na okrągło.

Składniki na ciasto:
3 1/2 szklanki mąki
350 ml ciepłej wody
2 paczuszki suchych drożdży ( 14 g )
5 łyżek oleju
łyżeczka soli
odrobina cukru

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki na ciasto wymieszać, a następnie zagnieść  elastyczne ciasto. Odłożyć na 30 min. do wyrośnięcia.

Składniki na masło ziołowe:
125 g masła
garść posiekanej natki pietruszki
garść posiekanego szczypiorku
2 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę
sól
pieprz młotkowany z kolendrą
pieprz ziołowy

Sposób przygotowania masła czosnkowego:
Wszystkie składniki na masło ziołowe wymieszać na jednolitą, gładką masę.

Sposób przygotowania chlebka ziołowego:
Wyrośnięte ciasto przełożyć na stolnicę, wyrobić, a następnie rozwałkować na kwadrat. Posmarować
przygotowanym masłem ziołowym i pokroić na pasy szerokości foremki keksowej. Każdy pas zwijać harmonikowo i układać w wyłożonej papierem do pieczenia foremce keksowej. Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku około 40 minut.  Smacznego.


1 komentarz: