reklama

czwartek, 6 lipca 2017

Ryż z warzywami i kurczakiem

Dzisiaj znowu był taki dzień, że zupełnie nie miałam pomysłu na obiad, ale jak zwykle z pomocą przyszedł mój mąż, który przypomniał mi o potrawie dawno nie przygotowywanej przeze mnie.  Był to ryż z warzywami i kurczakiem, który kiedyś bardzo często gościł na naszym stole. Dlatego długo się nie zastanawiając zrobiłam szybki rekonesans w mojej zamrażalce i lodówce i znalazłam wszystko to co potrzebne było do przygotowania tej wyśmienitej i szybkiej w przygotowaniu potrawy.

Składniki:
2  pojedyncze piersi  z kurczaka
dostępne warzywa, u mnie papryka, brokuł, marchewka, brokuł, groszek, pieczarki
torebka ugotowanego al dente ryżu
sól
świeżo mielony pieprz
pieprz ziołowy
curry
papryka słodka
papryka ostra
czosnek granulowany
pieprz młotkowany z kolendrą
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Piersi kurczaka oczyścić i pokroić na kawałki gulaszowe, a następnie obsypać solą, pieprzem, paprykami, czosnkiem, pieprzem młotkowanym i dokładnie wymieszać. Odstawić na godzinę do lodówki. Na patelni rozgrzać olej i wrzucić przyprawione mięso. Obsmażyć z każdej strony, a następnie wrzucić obrane i pokrojone warzywa, dolać odrobinę wody i dusić pod przykryciem do miękkości. W między czasie ugotować ryż al dente z dodatkiem soli i curry. Tak ugotowany ryż dodać do mięsa z warzywami, doprawić, wymieszać i chwilę jeszcze razem przesmażyć. Podawać posypane natką pietruszki. Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz