reklama

poniedziałek, 24 lipca 2017

Młoda kapusta z marchewką duszona po mojemu

Robiąc  jak zwykle remanent w lodówce zauważyłam, że została mi jeszcze młoda kapusta z odzysku od córki, ale jakoś nie miałam okazji jej wykorzystać,  dlatego szkoda by było ją zmarnować. Po dłuższym namyśle postanowiłam przygotować  ją na ciepło z marchewką i z ziołami z naszego balkonowego ogródka, którą można podawać zarówno jako dodatek do mięs jak i sałatkę na ciepło do kromki chleba z masłem. Wyszło pysznie, można nawet powiedzieć dietetycznie, bo śmietanę zawsze można zastąpić jogurtem.

Składniki:
główka młodej kapusty lub szpiczastej
3 młode marchewki
olej
1 łyżka mąki
2 łyżki gęstej śmietany
sok z cytryny do smaku
sól i pieprz
pęczek koperku
pęczek szczypiorku

Sposób przygotowania:
Kapustę obrać z wierzchnich, zepsutych liści i drobno poszatkować. Marchewkę obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach, a następnie wymieszać z poszatkowaną kapustą.  Posolić i dokładnie wycisnąć kapustę z marchewką. . Wlać do garnka trochę oleju, rozgrzać go, a następnie wrzucić tak przygotowaną kapustę z marchewką. Dusić kapustę cały czas mieszając do miękkości około 20 min. Ewentualnie dolać odrobiną wody. Po tym czasie kapustę oprószyć mąką, przemieszać i dodać śmietanę, doprawić solą, pieprzem, sokiem z cytryny i jeszcze raz dokładnie wymieszać. Na koniec dodać posiekany koperek i szczypiorek.  Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz