reklama

sobota, 17 czerwca 2017

Truskawkowy obłoczek

Ciasta z wykorzystaniem truskawek tak nam zasmakowały, że postanowiłam znowu przygotować takie bez pieczenia. Jednak nie mając konkretnego przepisu przypomniałam sobie, że ostatnio na blogu *Przepisy Joli* rzuciło mi się w oczy takowe ciasto. Postanowiłam je przygotować. Wyszło pyszne, dlatego postanowiłam przepis na to bardzo proste i szybkie w przygotowaniu ciasto również umieścić na moim blogu

Składniki:
2 galaretki jagodowe (takimi akurat dysponowałam)
0,5 kg zblendowanych truskawek
400 ml gorącej wody
500 ml ubitej śmietany 30%
ok. 16 herbatników
ok. 16 biszkoptów podłużnych

Dodatkowo:
Blacha o wymiarach 20×30 cm
Cukier puder do posypania

Sposób przygotowania:
Galaretki rozpuścić w gorącej wodzie. Dokładnie mieszając , a następnie  odstawić do ostudzenia. Gdy ostygły wlać je do
pojemnika ze zmiksowanymi truskawkami i wymieszać. Tak przygotowany mus wlać do ubitej śmietany (uwaga: aby śmietana się ubiła powinna być schłodzona; z lodówki). Ponownie wszystko dokładnie wymieszać. Na dnie blachy ułożyć podłużne biszkopty, na to wylać masę, a górę wyłożyć herbatnikami. Ciasto odstawić do lodówki, aby stężało. Przed podaniem posypać cukrem pudrem. Smacznego.





1 komentarz:

  1. Pianka super.ja robiłam trochę inaczej bo tą pianką przełożyła biszkopt polecam pycha

    OdpowiedzUsuń