reklama

sobota, 10 czerwca 2017

Szybki sernik z truskawkami

Ostatnio poszukiwałam przepisu na  jakiegoś dobre ciasto z truskawkami, którego jeszcze nie ma na moim blogu.  Wtedy przypomniało mi się, że gdzieś muszę mieć  przepis na  sernik z truskawkami, którego jakoś nigdy nie robiłam, ale dawno temu jadłam i wtedy bardzo mi smakował. Pamiętam, że był taki okres w moim życiu, że gdy jadłam jakieś potrawy, czy desery i przypadły mi one  do gustu, to wtedy zależało mi bardzo, by zdobyć przepis na te pyszności. Dobrze, że tak się działo, bo przynajmniej teraz mam przepisy na wyjątkowo pyszne potrawy i ciasta.

Składniki na ciasto:
140 g masła
250 g cukru
2 jajka
400 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na masę serową:
500 g trzykrotnie mielonego twarogu
4 łyżki cukru
cukier waniliowy
500 g truskawek

Sposób przygotowania:
Masło utrzeć z cukrem za pomocą miksera, dodać jajka i dalej ucierać. Następnie dodać mąkę, proszek do pieczenia i również za pomocą miksera wszystko wymieszać. Powstałe ciasto powinno mieć konsystencję kruszonki. Ser dokładnie rozmieszać z cukrem i cukrem waniliowym. Jeżeli będzie za gęsty dodać trochę śmietanki 30 %. Do sera dodać obrane i pokrojone truskawki i jeszcze raz dokładnie wymieszać. Tortownicę wysmarować masłem i oprószyć mąką . Połową ciasta wykleić dno i do połowy boki tortownicy, a następnie wyłożyć masę serową z truskawkami. Na koniec górę obsypać pozostałym ciastem pełniącym rolę posypki. Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku 40 minut. Można posypać cukrem pudrem. Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz