reklama

czwartek, 8 czerwca 2017

Szybka zupa szpinakowa mojej teściowej

O tej zupie zupełnie zapomniałam, aż do momentu, kiedy córka i mój mąż przypomnieli mi o niej, stawiając mnie przed faktem dokonanym. Będąc razem na zakupach kupili szpinak i poprosili mnie o ugotowanie zupy szpinakowej, którą jedyni z naszej rodziny bardzo lubią. Pamiętam, że przepis na tą zupę pochodzi od mojej teściowej. Moja mama nigdy jej nie gotowała, bo wolała serwować szpinak na gęsto, którego ja w dzieciństwie nie znosiłam.
Zupy szpinakowej też nie jadłam kiedyś, ale jak już wspominałam smaki mi się zmieniły i szpinak teraz spożywam pod każda postacią.

Składniki:
1/2 kg świeżego szpinaku
6 średnich ziemniaków
rosół lub wywar mięsny
łyżka margaryny
2 łyżki mąki
sól
pieprz
jajko

Sposób przygotowania:
Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę, a następnie wrzucić do rosołu i gotować. Gdy ziemniaki będą al dente dorzucić oczyszczony i pokrojony szpinak. Wszystko gotować do miękkości. Zrobić zasmażkę z margaryny i mąki, którą dodać do zupy. Doprawić solą i pieprzem. Na koniec dodać rozbełtane z odrobiną zupy  jajko. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz