reklama

wtorek, 27 czerwca 2017

Nalewka truskawkowa

Jak już pisałam w pierwszym blogu dotyczącym nalewki, ten rodzaj trunku tak mnie zainteresował, że od tamtej pory bawię się w przygotowywanie różnych nalewek. W tym roku postawiłam na trzy rodzaje nalewek, oczywiście jeżeli  będę miała dostęp do zdrowych i dorodnych owoców. Pierwszą z truskawek już zrobiłam, pozostała jeszcze jak co roku z wiśni, no i oczywiście z dojrzałego agrestu, który już dojrzewa, niestety nie na moim ogródku, ale mam nadzieję, że rodzinka nie wycofa się z obietnicy.
Składniki:
1 kg truskawek
250 ml wódki
375 ml spirytusu 96 %
10 łyżek cukru
400 ml wody

Sposób przygotowania:
Truskawki obrać z szypułek, wypłukać, a następnie przełożyć do słoja. Zalać wódką i spirytusem i odstawić na 7 dni. Po tym czasie zlać alkohol. Zagotować wodę z cukrem do jego rozpuszczenia i odstawić do ostygnięcia. Zimną wodę z cukrem wymieszać z odlanym alkoholem. Odstawić na co najmniej trzy tygodnie. Taka nalewka oczywiście im starsza tym lepsza, ale i po takim czasie równie dobrze smakuje.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz