reklama

poniedziałek, 26 czerwca 2017

Kalarepka z koperkiem i jajkami w koszulce

Kalarepa była wykorzystywana od zawsze  w kuchni naszych rodziców, jednak tylko w jednej wersji, czyli do przygotowania zupy. W mojej kuchni jednak się to zmieniło, bo od czasu do czasu przygotowuję z tego warzywa również inne potrawy. Ostatnio mając do dyspozycji  4 dorodne kalarepy postanowiłam zrobić je na gęsto podobnie jak marchewkę, tyle, ze na koniec dodałam dużo posiekanego koperku. Na mięso nie mieliśmy ochoty więc, aby potrawa ta stała się  bardziej pożywna przygotowałam dodatkowo jeszcze  jajka w koszulce.  Wyszło pyszne danie obiadowe warte polecenia.

Składniki:
4 kalarepy bez liści
2 łyżki masła
łyżka mąki
sól do smaku
koperek

Sposób przygotowania:
Kalarepę obrać, pokroić w grubsze słupki , a następnie włożyć do garnka i podlać małą ilością wody. Dodać masło, sól i gotować do miękkości.  Obsypać łyżką mąki i delikatnie  wymieszać. Na koniec obsypać dużą ilością posiekanego koperku i wymieszać. Zaserwowałam z jajkami w koszulce. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz