reklama

poniedziałek, 29 maja 2017

Curry warzywne po mojemu

Odkąd wprowadziłam mleczko kokosowe nasza kuchnia zmienia się z dnia na dzień  . Teraz co raz częściej dodaję go do zup kremów, przez co uzyskuję zupełnie inny smak. Gdy pierwszy raz jadłam kurczaka w sosie curry dawno temu bardzo byłam zdziwiona, że z połączenia  mleczka kokosowego z  curry można uzyskać tak wyśmienity smak.  Dlatego co jakiś czas eksperymentuję z tym właśnie składnikiem, wymyślając różne potrawy.
Tym razem przygotowałam curry warzywne po mojemu wykorzystując warzywa, które na co dzień znajdują się w naszej spiżarce oprócz bakłażana, który akurat był w promocji.

Składniki:
1 cebula
3 średnie ziemniaki
1 średni bakłażan
250 g  pieczarek
1/2 szklanki rosołu
200 ml mleczka kokosowego
curry
sól
świeżo mielony pieprz
odrobina chilli
natka pietruszki

Sposób przygotowania:

Cebulę i ziemniaki obrać i pokroić w kostkę, a następnie wrzucić na gorący olej i przesmażyć. Dodać obrane i pokrojone pieczarki.   Bakłażan pokroić w plastry, posolić, a gdy pojawią się kropelki wytrzeć je ręcznikiem papierowym, wtedy nie będzie gorzki. Pokroić go w kostkę i wrzucić do pozostałych warzyw.  Dusić  parę minut, dodać curry, rosół i dalej gotować na małym ogniu. Na koniec dodać mleczko kokosowe. Wszystko razem gotować jeszcze 10 minut. Przyprawić solą, świeżo zmielonym pieprzem i odrobiną chilli.  Tą prostą i pyszną potrawę zaserwowałam z makaronem wstążki. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz