reklama

wtorek, 23 maja 2017

Łazanki z kapusty szpiczastej (stożkowej)

Kapusta stożkowa jest coraz bardziej popularna, ponieważ posiada nie tylko oryginalny stożkowy kształt, ale przede wszystkim ma delikatny słodkawy smak, a jej liście są kruche i soczyste. Ten rodzaj kapusty doskonale nadaje się zarówno do surówek  jak i do go gotowania, czy duszenia. Ja przekonałam się do niej już za pierwszym razem, kiedy miałam okazję ją jeść u córki, ale zresztą o tym już pisałam. Tym razem postanowiłam wykorzystać ją do zrobienia łazanek i naprawdę nie był to zły pomysł, bo łazanki okazały się fenomenalne w smaku.

Składniki:
2 główka  kapusty szpiczastej
25 dkg boczku wędzonego
30 dkg kiełbasy wędzonej
1/2 cebuli
makaron kokardki
sól, pieprz

Sposób przygotowania:
Boczek pokroić i stopić w większym garnku. Kapustę poszatkować, dodać do stopionego boczku i razem przesmażyć do miękkości kapusty, cały czas mieszając. Makaron ugotować według wskazań na opakowaniu, odcedzić, dobrze przelać zimną wodą , dodać do kapusty, doprawić solą i pieprzem. Na koniec dodać pokrojoną w kostkę  kiełbasę wraz z cebulą i przysmażone na patelni. Jeszcze raz wszystko przemieszać i razem chwilę poddusić, by potrawa była gorąca. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz