reklama

poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Zupa krem pomidorowo-paprykowa z pulpecikami

Zupę tą wymyśliłam, nie mając pomysłu na farsz mięsny z gotowanego mięsa, który pozostał mojej córce po zrobieniu pyz z mięsem.  Stwierdziłam, że krokiety, pierogi, naleśniki to już wszystko było, więc czas przygotować coś nowego. Po krótkim przeglądzie lodówki odkryłam, że mam jeszcze paprykę czerwoną, a w spiżarce puszkę pomidorów. Zamrożonym rosołem dysponuję na bieżąco, bo zawsze zostaje mi z niedzielnego obiadu. Z tych składników powstała pyszna, sycąca zupa, jakiej jeszcze nie było.

Składniki na pulpeciki:
30 dkg farszu mięsnego z odzysku
1 jajko
bułka tarta około 2 łyżek
pieprz
pieprz ziołowy

Sposób przygotowania pulpecików:
Wszystkie składniki wymieszać i formować małe pulpeciki, a następnie wrzucać do gotującej się zupy. Gotować około 10 min.

Składniki na zupę:
puszka pomidorów krojonych
2 małe papryki czerwone
cebula
2 ząbki czosnku
1 l rosołu
sól
świeżo zmielony pieprz
pieprz ziołowy
gałka muszkatołowa
listek laurowy 3 kulki ziela angielskiego

Sposób przygotowania zupy:
Czosnek i cebulę obrać i drobno posiekać, a następnie wrzucić do garnka na rozgrzane masło i chwilę przesmażyć. Z papryki usunąć gniazda nasienne i również pokroić w kostkę, a następnie dorzucić do cebuli i czosnku. Dodać pomidory z puszki i zalać wszystko rosołem. Gotować do miękkości papryki.  Całość zblendować na gładki krem, doprawić solą, pieprzem oraz pozostałymi ziołami i postawić z powrotem na kuchenkę. Wrzucić ziele i liść oraz przygotowane pulpeciki. Gotować około 10 min. Podałam zupę z bułką. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz