reklama

sobota, 15 kwietnia 2017

Sernik z mandarynkami leniwej kobiety

Nie mam pojęcia skąd się wzięła taka nazwa, bo tak naprawdę przygotowanie tego sernika wymaga trochę czasu. Ale do rzeczy, przepis ten dostałam od szwagierki z Niemiec, która dawno temu piekła go podczas odwiedzin w Polsce. Ciasto tak nam zasmakowało, że po jej wyjeździe sama je przygotowałam. Jedynie co mnie bardzo zaskoczyło to masa serowa, która była tak rzadka, że aż się wystraszyłam, że coś zrobiłam nie tak, ale zaryzykowałam wlewając ją na podpieczone ciasto i wyszło ok.
Od tamtego czasu zapomniałam o tym cieście i dopiero teraz gdy spotkałam się z szwagierką i rozmawiałyśmy o wypiekach, przypomniało mi się o tym jej serniku. Postanowiłam przygotować taki sernik na Wielkanoc i dzisiaj właśnie go upiekłam. Jest pyszny i orzeźwiający.

Składniki na ciasto:
200 g mąki
75 g cukru
1 jajko
100 g masła
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki na masę serową:
500 g Quarku
2 jajka
140 g cukru
1 budyń waniliowy
100 ml gęstej śmietany
240 ml mleka
2 małe puszki mandarynek
galaretka pomarańczowa

Sposób przygotowania ciasta:
Z podanych składników zagnieść ciasto, a następnie włożyć je na godzinę do lodówki. Po tym czasie wykleić ciastem dno i boki tortownicy, a następnie podpiec je w piekarniku nagrzanym do 180 stopni do lekkiego zrumienienia. W międzyczasie wszystkie składniki masy serowej oprócz mandarynek połączyć i dokładnie ręcznie wymieszać do uzyskania gładkiej masy. Dodać odsączone mandarynki z jednej puszki i jeszcze raz masę serową wymieszać.  Podpieczone ciasto wystudzić, a następnie wlać masę serową. Na wierzch ułożyć odsączone mandarynki z drugiej puszki, a następnie piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku 50 minut. Po upieczeniu i wystudzeniu sernika, polać wierzch tężejącą galaretką, po czym włożyć do lodówki. Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz