reklama

czwartek, 20 kwietnia 2017

Schab pod gruszkową pierzynką

Zapraszając teściową mojej córki na niedzielny obiad chciałam zaskoczyć ją czymś, czego jeszcze nie jadła. Długo zastanawiałam się co by to mogło być i z pomocą oczywiście przyszedł mi mój mąż, który wrócił właśnie z zakupów. Wśród zakupów znajdowały się gruszki, które kupił bez mojej wiedzy, bo były akurat w promocji.  Wtedy zaświtała mi myśl, że muszę je wykorzystać do niedzielnego obiadu, bowiem przypomniało mi się, że podczas ostatniego przeglądania moich przepisów było jakieś mięso z gruszką.
Znalazłam przepis, który trochę zmodyfikowałam i wyszło pyszne danie obiadowe, które zaskoczyło nie tylko naszego gościa, ale i mojego męża, który w tym dniu miał zakaz wchodzenia do kuchni.

Składniki:
3 większe kotlety schabowe
1 duża lu 2 mniejsze gruszki na wpół dojrzałe
200 ml śmietany 30 %
100 g sera pleśniowego blue
sól
pieprz ziołowy
czosnek granulowany
świeżo zmielony pieprz
majeranek
olej do smażenia

Sposób przygotowania:

Kotlety rozbić nie za cienko, obsypać solą, pieprzem, a następnie obsmażyć na oleju. Obsmażone kotlety przełożyć na blaszkę. Gruszki umyć, pokroić na grubsze plastry, a następnie położyć na kotletach. Ser pokroić na większe kawałki i położyć na plastrach gruszki. Całość posypać majerankiem. Do śmietany dodać trochę soli, pieprzu, pieprzu ziołowego i czosnku granulowanego, wymieszać, a następnie zalać mięso. Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku 35 minut. Zaserwowałam ten kotlet z ziemniakami pieczonymi w ziołach i sałatką z sałaty lodowej. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz