reklama

środa, 19 kwietnia 2017

Makaron wstążki z kurczakiem, brokułem i sosem z sera pleśniowego

Makaron wstążki, czyli tagliatelle na stałe zagościł w naszej kuchni. Dlatego nie raz wymyślam różne dodatki i sosy, by to danie było urozmaicone. Tym razem padło na ser pleśniowy bleu, który pozostał mi po przygotowaniu innego dania. Ser ten wykorzystałam więc do przygotowania prostego, a jakże pysznego sosu, który według mnie pasował w sam raz do makaronu i piersi z kurczaka. A, że w naszej lodówce akurat znajdował się brokuł postanowiłam i to warzywko użyć do mojego autorskiego dania. Wyszło jak zwykle pysznie i pożywnie.

Składniki:
makaron wstążki
2 piersi z kurczaka
100 g sera pleśniowego blue
200 ml śmietanki 30%
brokuł
sól
świeżo zmielony pieprz
2 łyżeczki mąki

Sposób przygotowania:
Śmietankę zagotować, dodać ser pleśniowy i gotować do czasu jego rozpuszczenia. Następnie do słoiczka wlać trochę wody, wsypać mąkę, zakręcić słoik i dokładnie wstrząsnąć słoikiem, żeby wszystko się dobrze połączyło. Wlać do sosu i chwilę gotować, aż sos zgęstnieje. Doprawić świeżo zmielonym pieprzem i solą jeśli jest to konieczne. Piersi z kurczaka umyć i pokroić w kostkę, a następnie oprószyć solą, pieprzem i czosnkiem granulowanym. Brokuły podzielić na różyczki i ugotować al dente.  Smażyć na gorącym oleju do miękkości. Makaron ugotować w osolonej wodzie według przepisu na opakowaniu. Makaron wyłożyć na talerze, dodać usmażone mięso z piersi kurczaka, różyczki brokuła, a następnie polać całość sosem z sera pleśniowego. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz