reklama

środa, 15 marca 2017

Zupa gołąbkowa

Była już zapiekanka gołąbkowa, gołąbki bez zawijania, więc najwyższy czas na zupę gołąbkową. Wiele słyszałam o tej zupie, ale jakoś nigdy nie potrafiłam skusić się na nią. Jednak wczoraj, gdy nie miałam kompletnie żadnego pomysłu na obiad, a pomidorówka, czy rosół pozostający z niedzieli już nam się trochę przejadł, postanowiłam przygotować wreszcie tą uważaną przez wielu za bardzo pyszną zupę gołąbkową. Po jej skonsumowaniu razem z mężem jednoznacznie stwierdziliśmy, że tak pysznej i pożywnej zupy dawno nie jedliśmy i dlatego teraz coraz częściej będzie gościła na naszym stole.


Składniki:
500 g mięsa mielonego
1/2 średniej kapusty białej
1 1/2 l rosołu
100 g ryżu
1 cebula
2 ząbki czosnku
3 łyżki koncentratu pomidorowego
kilka ziarenek ziela angielskiego
1 listek laurowy
sól
pieprz świeżo mielony
chili
3 łyżki oleju

Sposób przygotowania:
Na patelni rozgrzać olej, a następnie wrzucić obraną i pokrojoną w kostkę cebulę i czosnek. Chwilę przesmażyć, a następnie wrzucić mięso mielone, które dokładnie przesmażyć.  Dorzucić poszatkowaną kapustę i jeszcze chwilę wszystko razem smażyć. Zawartość patelni przełożyć do garnka, zalać rosołem, wrzucić ziele angielskie,  liść laurowy i gotować. Wsypać ryż i dalej gotować do miękkości kapusty i ryżu. Dodać koncentrat pomidorowy, przyprawić do smaku solą, pieprzem i chili. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz