reklama

czwartek, 23 marca 2017

Kotlety mielone nadziewane serem, szynką i pieczarkami

Przygotowując kotlety mielone po naszemu karminadle pomyślałam, że nadarzyła się okazja, żeby z części mięsa zrobić na próbę kotlety z nadzieniem. Szybko zrobiłam remanent w lodówce i postanowiłam wykorzystać ser żółty, którego u nas nigdy nie brakuje, plaster szynki i pieczarki pozostałe po sporządzeniu schabu pod pieczarkową pierzynką. Kotlety mielone nadziewane wyszły pyszne, dlatego stwierdziłam, że częściej będę przygotowywać takie mielone wykorzystując różne składniki na nadzienie.

Składniki:
30 dkg mięsa mielonego mieszanego
jajko
1/2 cebuli
mała bułka namoczona
1 łyżka bułki tartej
150 g pieczarek
1 plaster sera żółtego
1 plaster szynki
sól
pieprz świeżo mielony
pieprz ziołowy
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Mięso wymieszać z bułką, surowym jajkiem, drobno posiekaną cebulą i bułką tartą. Przyprawić do smaku solą, pieprzem i pieprzem ziołowym. Dokładnie wyrobić na jednolita masę, a następnie na papierze do pieczenia uformować prostokąt z połowy masy mięsnej wielkości plastra sera. Na tak przygotowany prostokąt z mięsa mielonego nałożyć plaster sera, na ser położyć plaster szynki, zaś na szynkę nałożyć pieczarki starte na tarce o dużych oczkach. Następnie na to nałożyć drugi prostokąt mięsa mielonego, przekroić na pół i dokładnie zlepić boki. Smażyć na gorącym  oleju do ładnego zrumienienia. Tak przygotowane kotlety mielone zaserwowałam z ziemniakami pure i marchewką na gęsto. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz