reklama

poniedziałek, 20 lutego 2017

Rolada z mięsa mielonego

Przygotowując menu urodzinowe postanowiłam, ze tym razem na moim stole musi się znowu znaleźć jakaś nowa potrawa, którą zaskoczę gości. Pomysł na roladę z mięsa mielonego podsunęła mi przyjaciółka mojej córki Kamila udostępniając mi przepis. Jednak ja jak zwykle przepis trochę zmodyfikowałam dodając paprykę, by rolada zyskała nie tylko dodatkowe walory smakowe, ale również walory wizualne, co sprawiło, że udało mi się i tym razem pozytywnie zaskoczyć moich wymagających gości.

Składniki na masę mięsną:
1/2 kg mięsa mielonego mieszanego
szklanka bułki tartej
jajko
mała cebula
sól i pieprz
magi przyprawa do zup

Składniki na masę szpinakową:
1/2 kg szpinaku mrożonego
3 ząbki czosnku
mała cebula
ser tarty mozzarella
łyżka masła
sól, pieprz
pieprz ziołowy

Dodatkowo:
3 czerwone papryki
200 g szynki gotowanej
ser tarty mozzarella
Sposób przygotowania masy mięsnej:
Mięso wymieszać z bułką tartą,  jajkiem, drobno posiekaną cebulą. Przyprawić do smaku solą, pieprzem i magi na pikantnie. Dokładnie wyrobić na jednolita masę, a następnie na papierze do pieczenia uformować kwadrat.

Sposób przygotowania masy szpinakowej:
Na patelni rozpuścić masło, a następnie wrzucić pokrojoną w drobną kostkę cebulę i czosnek, a następnie wrzucić szpinak. Smażyć do czasu rozmrożenia szpinaku, doprawić solą i pieprzem. Na koniec dodać starty ser mozzarella, wymieszać i odstawić do ostygnięcia.


Sposób przygotowania rolady:
Na przygotowany kwadrat z mięsa mielonego wyłożyć ostudzony szpinak i dokładnie rozprowadzić. Posypać startym serem, a następnie na warstwę szpinakową ułożyć plastry szynki, posypać serem. Ostatnią warstwę stanowi papryka, którą należy posmarować olejem i upiec w całości w piekarniku, a następnie przełożyć do woreczka foliowego, by skórka lepiej schodziła. Po zdjęciu skórki paprykę rozłożyć na szynce, żeby równomiernie pokryła warstwę z szynki i również obsypać serem. Zwinąć roladę za pomocą papieru i owiniętą tym papierem włożyć do nagrzanego do 200 stopni piekarnika. Piec do około 30 minut. Po tym czasie rozerwać papier i jeszcze dopiekać 10 minut. Podawać pokrojoną w plastry jako zimną przekąskę. Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz