reklama

poniedziałek, 30 stycznia 2017

Bogracz z kiełbasą w roli głównej

Lubię oglądać Kuchenne rewolucje, ale jakoś nigdy nie gotowałam potraw, które tam przygotowywano. Jednak ostatnio zaciekawił mnie przepis na bogracz z kiełbasą do tego stopnia, że postanowiłam inspirując się nim wykonać taką potrawę po swojemu. Do mojego bograczu nie użyłam ani kawalątka mięsa. Jest zrobiony wyłącznie z dodatkiem boczku, kiełbasy i nie zwyczajnej lecz swojskiej wędzonej, którą akurat dysponowałam. Dodałam również sos, który został nam z rolad. Potrawa wyszła znakomita. Nawet się nie spodziewałam, że z takiej mieszanki wyjdzie coś tak pysznego i pożywnego.

Składniki:
25 dkg boczku wędzonego
jedno pętko kiełbasy swojskiej, wędzonej
2 małe cebule
3 - 4 ząbki czosnku
2 czerwone papryki
puszka pokrojonych pomidorów
4 ziemniaki
sos z rolad lub innego mięsa
1 l rosołu
sól
świeżo mielony pieprz
chili

Sposób przygotowania:
Boczek wędzony pokroić w kostkę i wrzucić na patelnie, a następnie przesmażyć. Dodać pokrojoną
w kostkę cebulę i czosnek i razem wszystko jeszcze chwilę przesmażyć. Przełożyć do garnka, dodać obrane, pokrojone w kostkę ziemniaki oraz kiełbasę, zalać rosołem i gotować na małym ogniu. W między czasie paprykę upiec w piekarniku, a następnie obrać ze skórki i gniazd nasiennych, pokroić w większą kostkę i dorzucić do reszty składników. Dodać pokrojone pomidory z puszki,wlać sos pozostały z rolad,  doprawić solą, świeżo zmielonym pieprzem, chili i jeszcze chwilę pogotować. Podawać z świeżym pieczywem. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz