reklama

wtorek, 6 grudnia 2016

Sałatka z dodatkiem pestek granatu i sera pleśniowego

Jakoś nigdy nie miałam okazji spróbować owocu zwanego granatem, chociaż wiele dobrego na jego temat słyszałam. Z tego co się dowiedziałam ta prawdziwa bomba witaminowa nazywana jest owocem życia, bo zawiera nie tylko polifenolem, czyli związki przeciwutleniające hamujące powstawania wolnych rodników, co zmniejsza w dużym stopniu ryzyko występowania wielu chorób nowotworowych, ale także poprawia krążenie krwi i zmniejsza jej ciśnienie. Te mało popularne owoce szczególnie polecane są kobietom w okresie menopauzy, ponieważ doskonale wspomagają gospodarkę hormonalną.
Mając takie wiadomości na jego temat, postanowiłam na stałe wprowadzić go do naszego menu, tym bardziej, że nie należymy już do najmłodszych. Na początek zrobiłam sałatkę z mieszanki różnych sałat z dodatkiem sera pleśniowego, pomidora i oczywiście pestek granatu. Zaś sos to prawdziwa mieszanina z tego, czym akurat dysponowałam. Wyszła nie tylko zdrowa, ale przede wszystkim pyszna sałatka godna polecenia.

Składniki:
1 paczka mieszanki sałat
ser pleśniowy
1 pomidor
pestki z jednego granatu

Składniki na sos:
3łyżki oliwy
3 łyżki wody
łyżka miodu
łyżka słodkiej musztardy
łyżeczka musztardy sarepskiej
pieprz młotkowany z kolendrą
zioła prowansalskie

Sposób przygotowania sosu:
Wszystkie składniki sosu umieszczamy w słoiku, który zakręcamy, a następnie dokładnie potrząsamy słoikiem, aby składniki się połączyły.

Sposób przygotowania:
Sałatę płuczemy i przekładamy do miski. Następnie dodajemy pestki z granatu, pokrojony pomidor i pokrojony w kostkę ser. Całość polewamy sosem i dokładnie mieszamy. Można podać z kromką pieczywa. Smacznego.

2 komentarze:

  1. Witam - a podawać bezpośrednio po zrobieniu czy lepiej odstawić z dobe do lodówki ? Dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja podałam od razu, ponieważ jest tam mieszanka sałat, która po dłuższym stanu robi się szmaciasta, a ja lubię sałatę chrupiącą.

    OdpowiedzUsuń