reklama

piątek, 4 listopada 2016

Muffinki czekoladowe

Ostatnio zauważyłam, że nie tylko w mojej rodzinie, ale również wśród bliższych i dalszych znajomych bardzo popularne stały się muffinki. Dlatego też postanowiłyśmy z córką przygotować ten szybki i bardzo smaczny wypiek na trzecie urodzinki jej synka, a mojego wnuka, by mógł poczęstować nimi dzieci i panie w przedszkolu. Tym bardziej, że w tym przedszkolu nie toleruje się żadnych tortów i ciast z kremem. Prawdę mówiąc muffinki czekoladowe piekłam po raz pierwszy i na pewno nie po raz ostatni, choć przepis już dawno miałam w swoich zapiskach, nawet nie wiem skąd.
Moje dzieci zawsze żartują sobie, że mój zeszyt z starymi przepisami, to prawdziwy przyjaciel, którego nie opuszczam nawet jeśli wybieram się jak w tym przypadku na długo do córki za granicę.

Składniki na 24 muffinki:
suche
4 szklanki mąki
szklanka cukru
4 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy
4 łyżki kakao naturalnego

mokre
2 jajka
szklanka oleju
2 szklanki mleka

Sposób przygotowania:

W pierwszej kolejności mieszać w misce suche składniki, zaś w drugim naczyniu składniki mokre, a następnie powoli wlewać mokre składniki do suchych cały czas mieszając.

Formę muffinkową wyłożyć papierowymi papilotkami, które napełnić do 2/3 wysokości. 

Tak przygotowaną blaszkę wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i piec mufinki około 25 minut do suchego patyczka.

Wystudzone babeczki można dowolnie udekorować. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz