reklama

poniedziałek, 3 października 2016

Nadziewana pierś z kurczaka w cieście francuskim

Od dłuższego już czasu zabierałam się za przygotowanie tej potrawy, ale jakoś nigdy nie miałam okazji, aż do teraz. Tak właściwie do zrobienia tej potrawy namówiła mnie córka, która tak właściwie postawiła mnie przed faktem dokonanym. Zaopatrzyła mnie w główne składniki, czyli ciasto francuskie i mięso, a wybór nadzienia pozostawiła mnie, bo była pewna, że wymyślę coś, co na pewno im zasmakuje. I nie myliła się, bo nadzienie z pomidorów i sera mozzarella okazało się strzałem w
dziesiątkę. Potrawa wyszła wyśmienicie. Mięsko soczyste, ciasto francuskie takie jak powinno być, doskonale rozwarstwione. A dodatek surówki z pora podniósł jeszcze dodatkowo walory smakowe tej potrawy.



Składniki:
4 pojedyncze piersi z kurczaka
2 pacz. ciasta francuskiego
2 pomidory
ser mozzarella kulka
bazylia suszona
sól, pieprz
pieprz ziołowy
papryka słodka
czosnek granulowany

Sposób przygotowania:

Piersi z kurczaka umyć, obrać z błon i chrząstek zrobić kieszeń, a następnie natrzeć mięso solą, przyprawami oprócz bazylii i odstawić na godzinę do lodówki. Pomidory sparzyć, zdjąć skórkę, pokroić w plastry. Ser mozzarella pokroić na 8 plasterków. Pomidory i ser posolić i posypać bazylią. W kieszonki piersi z kurczaka powkładać na przemian ser i pomidory (2 plastry pomidorów i dwa plasterki sera) i docisnąć. Płat ciasta francuskiego podzielić na pół. Na każdej połówce wzdłuż dłuższych boków zrobić nacięcia, tworząc pasy, a następnie ułożyć na środku przygotowane piersi i zlepiać ciasto przekładając utworzone pasy na zmianę prawy, lewy. Przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, posmarować rozkłóconym jajkiem. Piec w nagrzanym do 200 stopni piekarniku około 40 minut. Podawać z dodatkiem surówki. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz