reklama

środa, 19 października 2016

Kotleciki z bobu i kaszy jaglanej z piekarnika

Ostatnio robiłyśmy z córką remanent w jej zamrażalce i znalazłyśmy woreczek bobu, o którym córka zupełnie zapomniała. Pierwsza jej myśl jaka przyszła jej do głowy na wykorzystanie tego rarytasu to był bób przygotowany tradycyjnie. Ja jednak odwiodłam ją od tego pomysłu i zaproponowałam danie obiadowe w postaci kotlecików. Jakież było zdziwienie z jej strony, gdy się o tym dowiedziała, bo nigdy przedtem nie serwowała bobu na obiad.
Wykonane przeze mnie kotleciki zaserwowałam z sałatką z mieszanych sałat z sosem jogurtowym.

Składniki:
500 g bobu
2 woreczki kaszy jaglanej
2 – 3 ząbki czosnku
jajko
mała cebula
natka pietruszki
bułka tarta
sól i pieprz
pieprz ziołowy
gałka muszkatołowa

Sposób przygotowania:
Bób ugotować w osolonej wodzie, a następnie wystudzić, obrać z łupinek i zblendować. Kaszę ugotować według wskazówek na opakowaniu. Cebulę i czosnek obrać, a następnie drobno pokroić.
Bób, kaszę, cebulę i czosnek wymieszać razem, doprawić solą i przyprawami, dodać jajko i jeszcze raz wymieszać. Można ewentualnie dodać trochę bułki tartej jeżeli masa była by za rzadka. Formować nie za duże kotleciki i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w nagrzanym do 200 stopni piekarniku około 30 min do ładnego zrumienienia.Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz