reklama

czwartek, 1 września 2016

Kotleciki z kaszy gryczanej i warzyw

Tą wersję kotlecików z kaszy gryczanej postanowiłam zrobić córce na obiad, ponieważ teraz przebywam w gościnie u nich w Niemczech. Przypomniało mi się o tej potrawie, gdy w jej szafce natknęłam się na kaszę gryczaną, a w jej zamrażalce na szpinak. Dodałam jeszcze marchewki, natkę pietruszki i wyszła zupełnie nowa wersja tych pysznych kotlecików. Jakież było jej zdziwienie, gdy wróciła z miasta do domu, a na stole pojawiła się ta nie znana jej potrawa.
Nie do końca byłam przekonana, czy kotleciki jej zasmakują, ale moje obawy były bezpodstawne. Była zachwycona i już mi oznajmiła, że te jarskie kotleciki na stałe znajdą się w jej menu.

Składniki:
2 saszetki kaszy gryczanej
450 g szpinaku mrożonego
2 marchewki
cebula
3 ząbki czosnku
100 g sera startego mozzarella
natka pietruszki
jajko
bułka tarta około 2 łyżek
olej
sól i pieprz
pieprz ziołowy

Sposób przygotowania:
Kaszę ugotować według wskazówek na opakowaniu, a następnie
wsypać do miski i odstawić do ostygnięcia. Cebulę, czosnek obrać i wrzucić na rozgrzany olej, chwilę przesmażyć. Marchewki obrać, zetrzeć na tarce o dużych oczkach i dorzucić do cebuli i czosnku. Dodać szpinak i wszystko razem przesmażyć do odparowania nadmiaru wody. Przyprawić solą i pieprzem i odstawić do ostygnięcia. Usmażone warzywa dodać do kaszy, dodać jajko, bułkę tartą, posiekaną natkę pietruszki, starty ser, przyprawić solą, pieprzem, pieprzem ziołowym i dokładnie wszystko wymieszać. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia, na którym układać uformowane kotleciki. Każdy kotlecik posypać dodatkowo startym serem. Piec w nagrzanym do 200 stopni piekarniku około 20 minut do zezłocenia się i stopienia sera. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz