reklama

środa, 28 września 2016

Domowa masa kajmakowa

Przygotowując ostatnio balejs z krówek, pomyślałam, że następnym likierem, który zrobię będzie likier z domowej masy kajmakowej. Tak mnie zaintrygował przepis, który znalazłam w swoim starym zeszycie z przepisami, że postanowiłam go wypróbować.  Kajmak według tego przepisu wyszedł super, dlatego mogę go śmiało polecić.

Składniki:
300 ml śmietanki 30 %
2 szklanki cukru
3 łyżki masła
Sposób przygotowania:
Cukier wsypać do śmietanki i gotować, cały czas mieszając, aż masa całkowicie zgęstnieje i zmieni kolor na karmelowy. Najlepiej robić to w wyższym garnku, bo masa lubi wykipieć. Po zdjęciu z ognia dodać masło i dobrze wymieszać.



3 komentarze:

  1. Robiłam kilka razy,u mnie domowy kajmak wyśmienicie sprawdza się na mazurku wielkanocnym. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń