reklama

środa, 10 sierpnia 2016

Zupa krem z cukinii bez dodatku serków

W tym roku obrodziły zarówno cukinie, ogórki jak i pomidory, dlatego grzechem było by nie wykorzystać tych dobrodziejstw w naszej kuchni. I choć cukinia w moim domu rodzinnym i domu rodzinnym mojego męża nie była znana o czym już niejednokrotnie pisałam, to jednak od czasu kiedy pierwszy raz miałam z nią styczność kosztując placki z cukinii u mojej koleżanki, które tak mi zasmakowały, powolutku wprowadzałam co raz to inne potrawy z udziałem tego tak pysznego, a jeszcze teraz nie przez wszystkich docenianego warzywa.

Zupa z cukinii nie jest nam obca, dlatego teraz postanowiłam ją nieco zmodyfikować dodając pomidory i ziemniaki, rezygnując z serków topionych. Obawiałam się smaku tej innowacyjnej zupy, ale wyszła pysznie. Ktoś w tym miejscu mógłby powiedzieć, że zawsze chwalę to co robię i owszem, bo to co nam nie smakuje nie polecam innym, a wybór oczywiście pozostawiam moim czytelnikom, którzy jak się dowiedziałam gotują ze mną. I o to chodzi, bo w dzisiejszych czasach każdy szuka wypróbowanych potraw, a ja moje przepisy polecam, bo są tego warte.

Składniki:
1 większa cukinia lub 2 mniejsze
2 pomidory
1/2 większej cebuli
3 – 4 ząbki czosnku
2 - 3 ziemniaki
1,5 l rosołu
olej
łyżka masła
sól, pieprz
pieprz ziołowy
gałka muszkatołowa
pęczek koperku
grzanki

Sposób przygotowania:
Na patelni rozgrzać olej z dodatkiem masła, na który wrzucić pokrojona cebulę i czosnek. Chwilę podsmażyć. Następnie dodać obraną, wydrążoną i pokrojona w kostkę cukinię (jeśli jest młodziutka nie obieramy ze skórki) i przesmażyć.W między czasie pomidory obrać ze skórki, pokroić w kostkę i dorzucić do cukinii. Wszystko razem dusić około 15 minut. Zawartość patelni wrzucić do garnka z rosołem, dodać obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki i gotować, aż ziemniaki będą miękkie. Następnie odstawić i blendować do uzyskania konsystencji kremu. Całość doprawiamy solą, pieprzem, pieprzem ziołowym i gałką muszkatołową. Zupę krem podać z grzankami suto posypaną koperkiem. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz