reklama

środa, 3 sierpnia 2016

Kotleciki z bobu, cukinii i ziemniaków

Ostatnio stwierdziłam, że dzięki pisaniu bloga moja kuchnia diametralnie się zmieniła. Jeszcze nie tak dawno nawet do głowy by mi nie przyszło, żeby wymyślać, modyfikować i wprowadzać nowości do naszej tradycyjnej kuchni. Teraz lubię eksperymentować i wymyślać różne potrawy, które wychodzą bardzo pyszne. Łączenie różnych składników z dodatkiem przypraw, które w efekcie dają niesamowity smak nowym potrawom to moja pasja, która tak naprawdę dopiero teraz się we mnie obudziła. Przedtem bałam się przypraw zwłaszcza tych nowych, orientalnych i nie tylko, bo byłam przekonana, że nasze dzieci nie będą tego jadły. Jakże się pomyliłam, teraz od nich wiele się nauczyłam i pod ich namową, a często za ich wskazówkami kombinuję w naszej kuchni.
Dzisiaj podaję mój autorski przepis na doskonałe kotleciki z bobu, cukinii i ziemniaków, które swoim smakiem zupełnie zaskoczyły mojego męża, oczywiście pozytywnie. Aż zaniemówił, jak się dowiedział z jakich składników są te kotleciki.

Składniki:
300 g bobu
1 średnia cukinia
5 ziemniaków
jajko
1/2 cebuli
2 ząbki czosnku
pęczek szczypiorku
bułka tarta
sól, pieprz
pieprz ziołowy
olej

Sposób przygotowania:
Bób ugotować w osolonej wodzie, a następnie wystudzić i obrać z łupinek. Ziemniaki obrać i ugotować w osolonej wodzie, a następnie odcedzić i przecisnąć przez praskę. Cukinię obrać i zetrzeć na tarce z dużymi oczkami, jeżeli pestki są większe wydrążyć przed potarciem. Na patelni rozgrzać odrobinę oleju, a 
następnie zeszklić obraną, pokrojoną cebulę i czosnek. Następnie dodać startą cukinię i dusić, aż wyparuje sok z cukinii. Wszystkie przygotowane składniki połączyć, dodać jajko, posiekany szczypiorek, trochę bułki tartej, sól i pieprz i dokładnie wymieszać. Formować nie za duże kotleciki i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Na każdy kotlecik położyć po dwa paski sera żółtego i zapiekać w nagrzanym do 200 stopni piekarniku około 30 min do ładnego zrumienienia. Podawać z sosem jogurtowo- czosnkowym. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz