reklama

piątek, 12 sierpnia 2016

Karkówka z ryżem w sosie a la Mexico


Jak ja kocham lato, zwłaszcza okres, gdy są już dostępne te wszystkie warzywa, które tak bardzo lubię. W tym roku nie wiem czy mi się wydaje, ale jakby wszystkie owoce i warzywa prędzej dojrzewały, dlatego staram się wykorzystać je ile się da póki są świeże i pachnące latem. Tą potrawę wymyśliłam na prędce mając do dyspozycji świeżą paprykę, pomidorki będące podstawą mojej innowacyjnej potrawy, no i oczywiście grillowaną karkówkę, którą dostałam w prezencie od Izy u której byliśmy na urodzinach.
Narobiła tyle pyszności na grilla, że jeszcze po imprezie obdzielała swoich gości. Żal było by to zmarnować, więc wymyśliłam sobie potrawę, która doskonale pasowała do ryżu, który zażyczył sobie mój mąż. Zdziwił się bardzo jak zaserwowałam mu taki obiadek, gdy wrócił z miasta. Teraz spokojnie mogę polecić tą pyszną potrawę tym wszystkim, którzy lubią smaki kuchni meksykańskiej.

Składniki:
5 plastrów karkówki grilowanej
1/2 cebuli
3 ząbki czosnku
papryka czerwona
puszka czerwonej fasoli
3 pomidory
olej
sól i pieprz
kolendra
chili
papryka słodka
odrobina cząbru
można również dodać przyprawę do gulaszu jeżeli nie ma się pod ręką tych ziół

Sposób przygotowania:
Karkówkę pokroić w paski. Cebulę i czosnek obrać i drobno pokroić, a następnie wrzucić na gorący olej, chwilę przesmażyć. Z papryki wydrążyć nasiona, umyć i pokroić w paseczki. Pomidory obrać ze skórki, pokroić w kostkę. Tak przygotowane warzywa dodać do cebuli, wrzucić pokrojone mięso i razem dusić, aż papryka będzie miękka. Dorzucić fasolę czerwoną i dusić jeszcze około 10 min. W razie potrzeby dolać trochę wody. Przyprawić solą i pieprzem oraz pozostałymi przyprawami. Podawać z ryżem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz