reklama

poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Kalarepka duszona ze śmietaną

Jakoś całkiem wyleciał mi z głowy ten pyszny dodatek do obiadu, który dawno temu jadłam u znajomych będąc jeszcze panną. W domu rodzinnym z kalarepy gotowana była jedynie zupa, albo młode kalarepki wcinało się jak jabłka. Dlatego teraz widząc kalarepy, które przyniósł z naszego ogródka mój mąż postanowiłam zrobić mu niespodziankę i ugotować z nich coś czego jeszcze nie jadł, tym bardziej, ze nie miałam innego pomysłu, ani produktów na inny dodatek do mięsa, a kapusta muszę przyznać trochę nam się już przejadła.
I w ten oto sposób powstało danie obiadowe składające się ze sztuki mięsa, kalarepki duszonej i ziemniaków. Danie to naprawdę warto spróbować.

Składniki:
3 większe kalarepki
łyżka masła
łyżka mąki
łyżka gęstej śmietany
pęczek koperku
sól i pieprz

Sposób przygotowania:
Kalarepę obrać i pokroić w kostkę. W rondelku roztopić masło, a następnie wrzucić kalarepkę, dolać trochę wody i dusić do miękkości. Gdy kalarepa będzie miękka obsypać mąką, wymieszać, dodać śmietanę, koperek i znowu dokładnie wymieszać. Przyprawić solą i pieprzem. Podawać na ciepło jako dodatek do drugiego dania. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz