reklama

poniedziałek, 11 lipca 2016

Zupa krem z kalarepy po mojemu

Ostatnio córka bardzo zachwalała mi zupę krem z kalarepy, która zrobiła dla swojej rodzinki, na którą zresztą dała mi przepis. Ja oczywiscie jak zwykle musiałam dołożyć coś od siebie i wyszła zupełnie nowa wersja tego kremu. Obiecałam jednak córce, że na pewno w niedługim czasie zrobię zupę według jej przepisu, a tak nawiasem mówiąc po to by się przekonać, która wersja jest smaczniejsza. Na pewno o tym napiszę.

Składniki:
4 kalarepy bez liści
2 ziemniaki
1/2 cebuli
2 ząbki czosnku
2 marchewki
kawałek pora
pęczek koperku
sól i pieprz
pieprz ziołowy
tymianek
majeranek
gałka muszkatołowa
olej
łyżka masła

Sposób przygotowania:
Kalarepki, ziemniaki, marchewki, cebulę i czosnek obrać i pokroić w kostkę. Por oczyścić i pokroić w półkroczki. Wszystkie warzywa przesmażyć na patelni, na której zagrzać olej z łyżka masła. Przesmażone warzywa przełożyć do garnka zalać wodą (woda powinno
być około 2 cm powyżej warzyw) i gotować do miękkości. Następnie wszystko dokładnie zblendować na gładki krem. Doprawić solą, pieprzem i pozostałymi przyprawami. Podawać posypany koperkiem. Smacznego.







1 komentarz:

  1. Ja bym mimo wszystko dodał chociaż odrobinkę śmietanki na wierzchu i... palce lizać! :)

    OdpowiedzUsuń