reklama

wtorek, 19 lipca 2016

Zapiekane plastry schabu podane z ryżem

Są osoby, które na okrągło mogą jeść schabowe, ale my z mężem z pewnością do nich nie należymy. Lubimy, aby potrawy w naszym menu były urozmaicane, dlatego staram się zawsze zrobić taką potrawę, aby zaskoczyć męża, który jak wspomniałam jest moim głównym testerem. Tak przygotowane plastry schabu widziałam na blogu i postanowiłam je zrobić, ale w mojej wersji. Potrawa okazała się nie tylko smaczna, ale również bardzo wykwintna, dlatego można ją zaserwować nie tylko na obiad, ale również na proszoną kolację.

Składniki:
5 plastrów schabu
2 marchewki
1 por
starty, żółty ser
ketchup (ja dałam ziołowy z Cury marki Hela)
sól, pieprz ziołowy
tymianek

Sposób przygotowania:
Plastry schabu rozbić tłuczkiem, a następnie posolić, popieprzyć, oprószyć dokładnie pieprzem ziołowym i tymiankiem. Tak przygotowane mięso włożyć na kilka godzin do lodówki, najlepiej na noc.


                                                 Wyciągnięte plastry schabu z lodówki przesmażyć
                                                 z obu stron na gorącym oleju. .


                                                 W międzyczasie obrać i zetrzeć na tarce o dużych
                                                  oczkach marchew. Jasną część pora pokroić na
                                                  pół krążki.

                                                   Ułożyć na blaszce i wlać pozostały po smażeniu olej.

   
           Każdy plaster posmarować ketchupem, następnie nałożyć
                                   pokrojonego pora, delikatnie posmarować majonezem,
                                   posypać startą marchewką i na koniec posypać startym serem.
                                   Zapiekać w nagrzanym do 180 stopni piekarniku około 20 minut.
                                   Zaserwowałam te plastry schabu z ryżem i sałatką z pomidorów.
                                                                          Smacznego.   
         
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz